Fake No More -nuorisokampanjalla piratismia vastaan
Kevään aikana järjestetään erityisesti yläkoululaisille ja lukiolaisille suunnattu Fake No More -valistuskampanja, jonka tarkoituksena on viestiä nuorille tuoteväärennöksistä, lääkeväärennöksistä sekä piratismista. Kampanja lanseerataan Kampin kauppakeskuksessa torstaina 16. helmikuuta klo 8:00 alkaen.
Kampanjaa tukevat The 69 Eyes -yhtyeen keulahahmo Jyrki 69 sekä Idols-voittaja Koop Arponen.
”Suomessa on lukemattomia laillisia musapalveluita, joiden tarjonta on laajempaa kuin koskaan aiemmin. 69 Eyesin biisejä saa muun muassa iTunesista ja Spotifysta. Kenelläkään ei pitäisi olla syytä käyttää piraattipalveluja”, toteaa Jyrki 69.
Myös Koop Arponen kehottaa kieltäytymään luvatta jaossa olevasta musiikista: ”Musan tekeminen on niin hauskaa, ettei kaikki aina muista senkin olevan välillä rankkaa työtä. Ostamalla biisit laillisista palveluista ja boikotoimalla piraattikopioita, fanit voi osoittaa arvostavansa sitä työtä mitä musan tekoon on mennyt.”
Torstaina avataan myös kampanjan viralliset Facebook -sivut (www.facebook.com/fakenomore). Sen kautta voi osallistua tietovisaan tai iskulausekilpailuun. Kampanja kestää toukokuun loppuun saakka.
Kampanjan ovat toteuttaneet yhteistyössä Lääketeollisuus ry, Suomen Anti-piratismiyhdistys ry, Suomen Tulli, Tekijänoikeuden tiedotus ja valvontakeskus ry ja Yhdysvaltain suurlähetystö.